Överlevare av Sexuella övergrepp

Fri från skuld. Forum och mötesplats för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp och trauman som barn och senare i livet. En plats för alla, oberoende stadie i läkningsprocessen. En plats att våga närma sig det svåra och dela erfarenheter.


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Hon hölls kidnappad i tio år (Intervjuas av Dr Phil)

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

Admin

Admin
Administratör
Administratör


Tanya Kach rymde hemifrån 1996, bort från ett hem med stora missförhållanden. Hon var 14 år då, och rymde för att leva med Thomas John Slang, som var en säkerhetsvakt på hennes högstadieskola. Han utsatte henne för grooming och lovade henne en bättre framtid hos honom. Han visste om hennes utsatthet och att hon befann sig i en destruktiv hemmamiljö och utnyttjade det på grövsta möjliga sätt.

Hon utsattes för grova sexuella övergrepp, misshandel och hot när hon i tio hela år befann sig i hans våld.

Här länkar jag avsnittet, om det plötsligt inte går att se så får ni gärna svara i tråden och göra mig medveten om det.


http://www.frifranskuld.swedishforum.net

Conatus

Conatus
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Hej Admin!

Tack för att du lägger upp avsnittet! Hon hölls kidnappad i tio år (Intervjuas av Dr Phil) 1406932355

Admin

Admin
Administratör
Administratör

heart2 Tack själv, för att du tipsade mig/oss!

Avsnittet gav mig mycket personligen, glad att jag fick se det. Sån oerhört stark tjej.

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

Conatus

Conatus
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Jag kände också att det personligen gav mycket, men jag tror det kommer att ge ännu mer när man har tillgång till både del ett och två. Finns det någon kategori här på Fri från skuld, som tar upp "Stockholmssyndromet". När Dr Phil pratade om det, så kände jag att mycket av det han sa om just detta "fenomen", stämde in på mig. Dock, av allt jag har kommit över när jag letat efter fakta, så verkar det bara talas om detta just i fall där brottsoffret blivit kidnappat på något sätt. Det står ingenstans att man brukar tala om "Stockholmssyndromet" i de fall där man känner sin förövare, men för den sakens skull inte blir offer för en kidnappning. Personligen så vill jag ta reda på mer om detta, men det verkar inte finnas särskilt mycket information om det.

Är det någon här på sidan som vet någonting om detta, eller som också känner igen sig i Dr Phil´s förklaring av "Stockholmssyndromet"?

Mvh,

Conatus

Conatus
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Hej igen, Admin!

Jag satt och kollade runt på Youtube idag och kom över tre avsnitt från The Oprah Winfrey Show, som också kanske skulle passa att lägga upp här? Jag hittade dessa då jag letade efter ett specifikt avsnitt där Oprah talar om att "barnet väntar med att berätta att det blivit utsatt.. väntar och ser "är det säkert än"? Jag har försökt hitta det avsnittet i flera månader, då det handlade om varför barn väljer att vänta med att berätta att de blivit utsatta, och att de därmed inte heller blir trodda, av just den anledningen att de väntat..

Någon som har en aning om vilket avsnitt det kan tänkas vara?

Hur som haver, filmklippen jag hittade idag är ca 40 minuter långa styck och heter "INCEST - Promise Not To Tell" och är markerade med 1, 2 och 3 uppe i högra hörnet av texten. Anger man detta sökord kommer de tre avsnitten upp på förstasidan, i tur och ordning. Det kan vara känsligt innehåll i vissa, men jag tycker att det övervägs av modet och styrkan som brottsoffrena besitter.

Mvh,

E.

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Jag ska svara dig senare ikväll Conatus, när jag kommit hem ifrån jobbet. Jag måste tyvärr rusa nu. Det här hade jag missat!

Kram! heart2

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

Conatus

Conatus
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Ja, det får du gärna göra! Menar du att du har missat dessa avsnitt eller missat mitt inlägg om dem?

Ta hand om dig!

Mvh,

E.

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Conatus skrev:Ja, det får du gärna göra! Menar du att du har missat dessa avsnitt eller missat mitt inlägg om dem?

Ta hand om dig!

Mvh,

E.

Både och! Det har varit så stressigt under veckan för mig. Jag tycker mig läsa allt som skrivs, men jag hade missat att följa upp just den här tråden och därav missat ditt inlägg - tyvärr.

Jag har kollat på klippen du tipsade om nu. Blev starkt berörd. Dina tips har haft ett högt värde, otroligt nyttiga, starka intervjuer. Du ska veta att du självklart har tillåtelse att lägga upp klipp som dessa själv med, du behöver inte fråga mig. Men nu lägger jag upp de du tipsade om här. yesyes

Skulle vi kunna starta en ny tråd om Stockholmssyndromet? Skulle du vilja det, eller vill du hellre att jag gör det? Jag tror absolut att det kan komma mycket bra ur det.

Stor kram! (Ifall du vill) hughug

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet