Överlevare av Sexuella övergrepp

Fri från skuld. Forum och mötesplats för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp och trauman som barn och senare i livet. En plats för alla, oberoende stadie i läkningsprocessen. En plats att våga närma sig det svåra och dela erfarenheter.


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

farfar är tillbaka, stor varning

+5
Therese_
Tianaa
Linda.
blunder
liten
9 posters

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner  Meddelande [Sida 2 av 3]

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket



ännu en jobbig dag, vill bara ge upp

vill inte äta men tvingar i mig yogurt just nu för annars mår jag illa pga en av medicinerna jag har

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Jätte bra!!! Gör medicinen så du har svårt att äta då kanske du ska fråga om att få byta? Du måste kunna äta, de är jätte viktigt!

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack



det är inte medicinen som gör att jag inte kan äta, det är hur jag mår psykiskt

ätit en banan och en yogurtglass. skäms för att jag ätit så mycket, vet med förstondet att det inte är mycket och handlade om nån annan skulle jag säga att det inte är mycket men jag förkänar inte mat

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Såklart du förtjänar mat, fina du. Du måste äta, jätte viktigt att du får i dig något!! Bra att du ätit en banan men det r för lite. No

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

åt yogurt imorse också och snart ska jag tvinga i mig en näringsdryck

tack så mycket för att du bryr dig så mycket, ni är så snälla mot mig alla på den här sidan

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Kan bara instämma i vad de andra skrivit.

Du behöver mat för att orka, för att inte må dåligt av medicinen och för att orka hålla huvudet igång. För att orka hålla dåliga tankar på lite avstånd.

Och. Du förtjänar att få må bra! Du förtjänar mat, du förtjänar att få ha energi nog att orka hålla det värsta borta! Du kontrollerar ingenting genom att undvika mat, utan då låter du de som skadat dig fortsätta få dig att må dåligt... Jag har försökt hålla allt det jobbiga borta genom att kontrollera maten och ta till alla möjliga destruktiva beteenden, men det enda jag uppfyllt med det är att fortsätta visa för mig själv att jag inte värd något - precis som han som gjorde mig illa gjorde. Hoppas du får i dig en god lunch idag! Blir osäker på om du skrivit någonstans, men har du någon samtalskontakt som du går hos?

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket för ditt stöd

vad klok du är

har en sjuksköterska jag går hos, ska till honom idag

nu ska jag försöka med den där näringsdrycken, har beslutsånngest vilken smak kan jag tänka mig, vanilj eller skogsbär, bara ett sånt litet beslut är jättejobbigt trots att det egentligen inte betyder nått

blir nog skogsbär

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Hoppas skogsbär smakar gott! Och att det blir en positiv stund hos sjuksköterskan idag! farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 3245526067

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket, fick i mig den, sen tog jag en promenad med hundarna det lättare på ångesten lite

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Känns det jobbigt med näringsdrycker? Finns en till här på forumet som tar det och de verkar vara ganska jobbigt för många. Hur upplever du det?

Hoppas det går bra hos doktorn nu farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 941308610 farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 1159814019

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

allt jag ska stoppa i mig känns jobbigt just nu



tack så mycket frivillig kram

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Vad bra att du fick i dig den! Och låter skönt med en promenad. Jag är sjuk idag, varit sjuk sen helgen. Så sitter i soffan med värk i kroppen och är tung i huvudet. Men borde kanske försöka mig på en kortare promenad för att få lite frisk luft och röra lite på mig innan jag stelnar totalt Wink

☀

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Okej, ja de kan jag förstå... farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 4193275654

Önskar er båda en bra dag, liten hoppas mötet går bra och therese, krya på dig!!! Ni är så bra och fina båda två. farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 2424171925

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack detsamma, krya på dig therese

var rädda om er

jag har ätit en apelsin också, känns som om jag vräker i mig idag

måste ta upp dethär med maten för min sjuksköterska på öppenpsyk, måste överhuvudtaget vara ärlig mot honom om hur jag mår, ska dit halvtre

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Tack Stor och Liten! Du är också bra, otroligt bra!

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Tack Liten! Gott med apelsin Smile Hoppas det känns bra hos sjuksköterskan, att han förstår dig och kan ge den hjälp du behöver..

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket

Tummelisa

Tummelisa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Hoppas det gått bra hos läkaren farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 57981589 farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 679072961 farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 1242349009

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket, det var sjuksköterskan men det spelar ju ingen roll



det gick bra men fick inget annat lugnande för min läkare hade semester men sköterskan skulle prata med honom på måndag

fick mitt theralen iaf

känner mig så ledsen idag, börjar nästan gråta av att titta på oliver och gänget



vaknade med ångest tog en ml theralen och gick ut med hundarna

Linda.

Linda.
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Ibland är det bara så skönt att se en barnfilm och tillåta sig gråta när sina egna anledning till tårar är så svårt att närma sig. Och oliver och gänget är en otroligt fin och varm film.

Bra att du fick Theralen!

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket

SkuggFlickan

SkuggFlickan
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Lägger en hög med styrke kramar här om du vill ha.
Hur känns det idag liten?

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket, tar gärna imot dem, frivilliga kramar tillbaka



jag mår inget bra alls, vaknade i princip med ångest :(

men igår gick det väldigt bra när vi ställde ut min systers yngsta hund, hon blev best in show Smile

jag mår skit idag rent ut sagt

tack så mycket för att ni bryr er

Tummelisa

Tummelisa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 2121846899 farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 184121345 Vad roligt att hon och vovven fick sån bra placering! farfar är tillbaka, stor varning - Sida 2 1406932355

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 2 av 3]

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet