Överlevare av Sexuella övergrepp

Fri från skuld. Forum och mötesplats för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp och trauman som barn och senare i livet. En plats för alla, oberoende stadie i läkningsprocessen. En plats att våga närma sig det svåra och dela erfarenheter.


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

orkar inte

+4
SkuggFlickan
Linda.
Stor och liten
liten
8 posters

Gå till sida : 1, 2  Nästa

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 2]

1orkar inte Empty orkar inte fre 11 maj - 15:03

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

mår allt sämre för varje timma som går, pratade med en sköterska på min pskmotagning, hon sa att om det blir värre måste jag åka in till psykakuten vill inte det men vet samtidigt inte hur länge till jag orkar med denna ångest, demoner och minnen orkar inte 4198834624

2orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 16:35

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Har du något ångestdämpande? Om det bara blir värre och värre så blir jag orolig och tycker att du kanske borde åka in. Minnen är så hemska att det är svårt att få någon ro alls... orkar inte 4193275654

3orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 17:06

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket

har en massa mediciner i min apodos pluss extra lugnande som inte riktigt vill hjälpa

4orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 17:55

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Jobbigt när det inte hjälper. orkar inte 4193275654 Hoppas det ska bli lite bättre snart, vågar du åka in annars??

Stor kram!

5orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 17:57

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

jag vet inte om jag vågar åka in, avaktar iaf tills imorgon

tack så mycket kram

6orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 18:45

Linda.

Linda.
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Hemskt att höra att du har det så tungt just nu, liten! Det låter bra att du ser det som ett alternativ att kanske åka in fastän du kanske avvaktar tills imorgon. Du förtjänar inte all ångest och hemska minnen. orkar inte 284585656

7orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 19:08

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket

8orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 21:32

SkuggFlickan

SkuggFlickan
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Ledsen du har det så svårt just nu orkar inte 1290586571. Hoppas du känner dig bättre snart.
Blir det värre så åk in till psyk så du kan få hjälp.
Ta hand om dig och var snäll mot dig själv! orkar inte 595006333 orkar inte 2685281973

9orkar inte Empty Sv: orkar inte fre 11 maj - 22:31

Tianaa

Tianaa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Tänker på dig jag med! Hoppas verkligen att det släpper lite snart, det blir alltid bättre igen, hur hemskt det än känns just nu. Försök härda ut, gör något som du tycker är skönt, även om ingenting känns skönt just nu eller kan avleda från de hemska tankar och känslorna.

Det kommer att bli bättre! sadsad

Har du något som känns lite tröstande?

10orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 8:31

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket

11orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 9:41

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

orkar inte 2685281973 orkar inte 1819179379 orkar inte 679072961

12orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 9:55

Tianaa

Tianaa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Hur mår du idag liten? Har du kunnat sova lite? Hoppas så att ångesten har blivit lite mindre för dig idag. bear

13orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 11:08

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

jag mår inget bra alls idag, sovit bra inatt och sovit en stund på soffan, men så vaknar jag och mår skräp

hoppas ni mår bättre

14orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 11:24

Tianaa

Tianaa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Usch liten, vad hemskt att du har det så jobbigt. Funderar du på att åka in idag så du ska få hjälp? Eller tror du att det kommer att vända snart? Vad är det som brukar hjälpa när du mår såhär dåligt? Har du någon hemma hos dig eller vill du helst vara själv? Skulle så gärna hjälpa dig på något sätt även om jag inte känner dig. Vet hur jobbigt det är när man mår så dåligt. Kan det vara skönt att gå ut lite, känna regnet mot kinderna, låta vinden blåsa bort lite av de hemska känslorna? Det är jobbigt att ta sig ut, nästan omöjligt kanske, men jag brukar själv ofta må liiite bättre efter det. Eller lyssna på hög skrikmusik?

15orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 12:06

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket, avaktar lite med att åka in, är hemma hos mina föräldrar just för att jag inte ska göra mig illa

varit ute med hundarna och pratat med en kompis, då lättade det lite men så fort jag kom in kom allt tillbaka

16orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 12:10

blunder

blunder
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

vad skönt att du är i närheten av andra just nu så du slipper vara ensam i alla starka känslor orkar inte 2424171925

17orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 12:12

blunder

blunder
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

ser nu att jag inte välkomnat dig, varmt välkommen hit till sidan liten orkar inte 941308610 orkar inte 1159814019
hoppas du ska trivas,

orkar inte 213626648

18orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 12:14

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket

19orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 12:31

Tianaa

Tianaa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Ok det låter bra. Skönt att det i alla fall blev lite bättre en stund när du var ute. Förstår att det kommer tillbaka så fort du kommer in igen. Det är verkligen inte lätt. Försök avleda dig själv så mycket du kan. Jag lovar att det kommer att kännas bättre igen. Kanske inte idag eller imorgon, men det kommer att finnas en dag som det ser lite mera ljust ut!

Skriv så mycket du vill och orkar!

20orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 12:51

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tack så mycket för erat stöd och att ni bryr er

21orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 13:00

Tianaa

Tianaa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Det är klart vi gör Smile

Kram till dig!

22orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 13:06

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

och jag bryr mig om er kram

23orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 13:12

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Stor kram till dig, fina liten! orkar inte 2685281973

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

24orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 13:32

liten

liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

stor kram tillbaka



tack så mycket

25orkar inte Empty Sv: orkar inte lör 12 maj - 23:50

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Så bra att du kan vara hos dina föräldrar så de kan skydda dig. Det krävs mycket mod för att ta hjälp av andra, i alla fall är det så för mig. Och jag blir imponerad av dig! Hoppas att du har mod att även ta dig till professionell hjälp om det krävs akut. Det är länge sedan jag befann mig i det mörkaste, och jag minns inte så mycket av den tiden. Jag trodde inte att det skulle kunna bli bättre, och orkade inte ens bry mig om det. Jag kunde inte ens fundera på hur ett liv utan alla tankar och känslor skulle kunna vara. Det var bara tomt. Och jag kände ingenting. Men nu är det tvärt om, jag kan knappt minnas hur det var att känna så. Jag vet att jag mådde så, men kan inte förstå det riktigt längre, att jag kunde vara så tom och avstängd. Men jag vet. Och det berör mig väldigt att läsa hur du har det nu. Jag hoppas att du får all tänkbar hjälp, och att du i alla fall får fortsätta sova hyggligt, så du kan få lite ro från tankarna och bli mer utvilad så du kan få några bra stunder i vaket tillstånd också!

Jag vill inte försöka påstå att jag vet hur det känns för dig och att jag förstår precis hur du känner dig, men jag vill att du ska veta att du inte är ensam och att även om det känns hopplöst så kan det, på något konstigt sätt, tids nog, komma en tid när det blir bättre. Dag för dag blir det bättre. Ibland kommer bakslag med tyngre perioder, men ju längre tid som går, desto längre tid blir det mellan dessa perioder. Och det mörka är inte lika mörkt...

Ta hand om dig nu, och låt andra ta hand om dig! orkar inte 2882013241

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 2]

Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet