Överlevare av Sexuella övergrepp

Fri från skuld. Forum och mötesplats för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp och trauman som barn och senare i livet. En plats för alla, oberoende stadie i läkningsprocessen. En plats att våga närma sig det svåra och dela erfarenheter.


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Pedofil reg?

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Pedofil reg? Empty Pedofil reg? lör 21 jan - 12:40

Integlad

Anonymous
Gäst

Hej!
Har en kompis som bara dör av skuld känslor då hennes ex våldtog hennes barn under flera år. Nu bor svinet i Malmö trakten med en ensamstående mamma med små barn. Finns det något system där man kan rapportera dessa pedofil svin eller är det bara tacka och ta emot för ensamstående mammor och deras barn?

2Pedofil reg? Empty Sv: Pedofil reg? lör 21 jan - 16:11

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Hej, välkommen hit!

Hur menar du då? Rapportera anonymt? Av ditt inlägg att döma så antar jag att svinet inte dömdes för övergreppen han utsatte din kompis barn för? Jag tror inte det finns något lagligt sådant system i så fall, alldeles för hög risk för att oskyldiga ska anklagas. Jag förstår frustrationen och rädslan din kompis känner över risken att han nu utsätter andra barn, jag har brottats med liknande känslor... Skulle hon kunna anmäla anonymt till soc? Ta kontakt med mamman ifråga och berätta? Kanske också där genom att skicka brev eller ta kontakt i person? Jag antar att en anmälan vore för uppslitande för barnen?

Kram.

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

3Pedofil reg? Empty Sv: Pedofil reg? fre 27 jan - 17:28

Just Me

Anonymous
Gäst

Hej.

Du kan anmäla personen till ECPAT eller polisen. Googla så får du telefonnummer och adress till båda.

hello Kram

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet